środa, 1 stycznia 2014

5 sprawdzonych sposobów na kaca


Ponoć najczęściej wpisywanym hasłem w google w noworoczny poranek jest "sposoby na kaca". Wy na całe szczęście macie mnie i zamiast przekopywać google możecie skorzystać z poniższych sprawdzonych sposobów.


1. Wyśpij się!
Wiem że wydaje się to banalne, ale daj swojemu zatrutemu alkoholem organizmowi odpocząć. Nie ma cudownych sposobów, poza kroplówką w szpitalu, które jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki usuną alkohol z krwioobiegu, etanol musi się zmetabolizować, a na to potrzeba czasu.

2. Pij dużo wody
Kiedy pijemy alkohol komórki naszego mózgu odwadniają się, a żeby poczuć się lepiej musimy jak najszybciej przywrócić optymalny poziom nawodnienia organizmu. Najprostszym i najzdrowszym rozwiązaniem będzie niegazowana woda mineralna. Pijmy jej jak najwięcej od razu po przebudzeniu. Świetną receptą jest wypicie wody jeszcze zanim pójdziemy spać, ale zakładam że o tym nie pamiętaliście. W tym miejscu szczerze odradzam picie wszelkich izotoników i napojów energetycznych. Dodatkowa porcja chemii to nic miłego dla naszego zmęczonego organizmu i może on nam dość szybko o tym przypomnieć. Świetnie natomiast się sprawdzi woda kokosowa, o czym Wam już wcześniej wspominałam, więc jeśli tylko macie ją w domu to pijcie w dużych ilościach.

3. Zjedz lekkie śniadanie
Kac nie ustąpi póki czegoś nie zjemy. I wiem, że jedzenie jest ostatnim o czym teraz myślicie, ale naprawdę warto zjeść. Z rozsądku. Nie wiem na czym to polega, ale jajecznica w połączeniu z białą bułeczką jest najlepszym kacowym śniadaniem ever! Jeden jedyny raz mi nie pomogła po nocy suto zakrapianej szampanem, ale tylko dlatego że była beznadziejnie przyrządzona.

4. Dowitaminizuj się
Przyczyną naszego paskudnego samopoczucia po imprezie są braki wielu witamin i składników mineralnych, a przede wszystkim magnezu i potasu. Banany są bogatym źródłem tych pierwiastków, dlatego też koktajl na bazie bananów będzie tym czego nam potrzeba w noworoczny poranek. Banana miksujemy z mlekiem, łyżeczką cukru i ewentualnie innymi owocami (świetnie sprawdzi się cytryna, pomarańcza, kiwi lub truskawki). Musimy tylko wytrzymać chwilowy hałas naszego miksera.

5. Napij się lemoniady cytrynowej
Zbawienne działanie lemoniady cytrynowej, którą pije się przy diecie Master Cleance odkryłam zupełnie przypadkiem po trochę zbyt długim wieczorze, a kolega z pracy któremu również ją wtedy przygotowałam był gotowy mnie za nią ozłocić. Jak przygotować taką lemoniadę? Do szklanki wlewamy dwie łyżki stołowe soku cytrynowego, dodajemy dwie łyżki syropu klonowego (przypuszczam, że jeśli nie jesteście właśnie na diecie Master Cleance, albo nie jecie na śniadanie amerykańskich pancake'ów nie macie go w domu. Syrop klonowy można zastąpić miodem), doprawiamy szczyptą pieprzu cayenne i zalewamy 0,25l wody. Teraz tylko trzeba zacisnąć zęby i wypić tą miksturę. Warto bo fantastycznie stawia na nogi.

Jest jeszcze sposób szósty, niezawodny i maksymalnie skuteczny. Napoje procentowe podczas imprezy zastąpić tymi bezalkoholowymi. Sama bardzo często tak robię. Co ciekawe kiedy jestem na imprezie i nie piję, wiele osób rozmawiając ze mną wyraża swoje współczucie mówiąc "jesteś taka biedna, że nie możesz się napić". No bez żartów, przecież to mój świadomy wybór że na tej konkretnej imprezie nie piję alkoholu, a szczerze mówiąc to biedne są te osoby, które mi współczują skoro potrzebują alkoholu żeby dobrze się bawić.

1 komentarz:

  1. droga Ann, wszystkie te sposoby są bardzo dobre, większość sam wielokrotnie stosowałem, ale nie każ nam z NR nie pić, w końcu stypa z powodu bycia znów starszym o rok to ważny powód a kac jest wtedy kiedy gubi się poczucie własnych możliwości, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń